Cegos: leading the industry
With 140 000 participants trained every year, 20 000 client companies, not to mention a strong French and international presence, Cegos asserts itself as the European leader in continuous education, offering courses in management, sales, commercial negotiation, marketing...
In 2023, the group decided to change its logo, evolve its graphic territory, and initiate the creation of its sonic identity. After conducting a consultation, it chose Dissonances to create this new brand attribute.
1, 2, 3, 4... Cegos sets the tone!
Ca commence comme une cession live : count down, puis le clic qui donne le tempo se transforme peu à peu en beat electro, les instruments se font entendre successivement, la piste se construit : guitare, piano, perc et voix se répondent dans un esprit chaleureux. La mélodie est fluide, les harmonies sont positives, le tempo vif. Une création en mouvement, en évolution constante incarnant la capacité de CEGOS à se réinventer sans cesse pour répondre au mieux aux attentes de ses publics.
Sonic identity
Long version
Sonic logo
Short version
“ Coup de cœur pour l’agence Dissonances ! Perrine Philippe et Francois Castello ont parfaitement compris nos enjeux et nos attentes. Un projet d’une fluidité déconcertante, facilité par l’écoute et la passion communicative de ce duo ! ”
Mathieu Cadot
Communication director - CEGOS GROUP
Communication director - CEGOS GROUP
Applications
Sonic identity for Cegos' whole communication
Cegos' sonic identity can be heard in the brand reveal movie. It was composed to match the group's whole communication, French or international:
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